Tæt på FCK’s sponsor-samarbejde med Unibet

F.C. København har siden 2012 samarbejdet med sponsoreren UNIBET, og det er et samarbejde som har udløst en masse forskelligt indhold på flere platforme.

FCK nyder godt af samarbejdet med UNIBET uden at vi har et indgående kendskab til økonomien i samarbejdet. UNIBET’s verden med blandt andet Unibet casino og sportsbook harmonerer godt med FCK’s kerne-målgruppe, som naturligt nok er fodboldfans.

Men løverne er med til at brande bookmakeren, som også har Brian Laudrup som frontfigur.

Tidligere har man set bl.a. følgende videoer med parterne:

Derudover kører UNIBET også en lang række tv-reklamer, hvor manager Ståle Solbakken og den tidligere angriber Andreas Cornelius også medvirker, hvor de deler deres holdninger til myter i fodboldverdenen sammen med blandt andre førnævnte Laudrup.

“Vi er glade for at være en aktiv del af miljøet omkring F.C. København og deler klubbens ambition om at være de bedste og mest innovative på markedet. Vi har arbejdet meget på at være med til at skabe værdi for klubbens fans og ser fortsat mange muligheder i samarbejdet med F.C. København. Derfor ser vi meget frem til fortsat at give alle en endnu bedre oplevelse,” har direktør for UNIBET Danmark, Kim Olesen, tidligere udtalt til FCK’s hjemmeside.

UNIBET er én blandt mange store betting-firmaer, der markedsfører sig med succes i Danmark. Du kan få et overblik over bookmaker og casino sider her.

Tidligere har UNIBET også været med til at producere en rigtig spændende dokumentar som den nu tidligere anfører, Thomas Delaney. Her fortæller Delaney, som i dag spiller for Werder Bremen, om mesterskabet, landsholdsdrømmen og fremtiden.

Dokumentaren er filmet over et halvt år, og følger både midtbaneprofilen på og udenfor grønsværen. Den kan ses herunder:

Faktisk var UNIBET og FCK så stolte af dokumentaren, at de i juni måned 2016 inviterede til premiere på dokumentarfilmen i selve Telia PARKEN, hvor der var mødt masser af mennesker op i forskellige aldre. Det vidner om både FCK’s og UNIBET’s succes med at afholde fan-arrangementer, som tager udgangspunkt i det kvalitetsindhold, som de i fællesskab producerer.

Content marketing er efterhånden et populært buzzword, som uden tvivl er kommet for at blive, og denne markedsføringsgenre må man sige at UNIBET udfører til perfektion udefra set.

Bookmakeren sponsorerer også en tribune på F.C. Københavns stadion, Telia PARKEN. Det er tribune B, som ligger bag det ene mål. Der er plads til omkring 8.800 tilskuere på den. Samlet set har Telia PARKEN en kapacitet på cirka 38.000.

In this article